A mai nap a Nemzeti összetartozás nevében indult az egész iskolában. Az alsósok
is és a felsősök is külön dolgoztak. A kicsik zászlókat színeztek, tájjellegű
ételeket gyűjtöttek, videót néztek. A negyedikeseknek már komolyabb feladat
jutott, mert térképen kellett elhelyezniük a külhoni magyarságot. Meghallgatták
a beszédüket és gyűjtöttek jellegzetes ételeket is.
Nekünk egy
csángó tájszólásban lefordított filmből kellett megnézni részleteket. A
szavakat megbeszéltük, amiket nem értettünk és megpróbáltuk leírni is, mint
pl.: a berbecs szó bárányt jelent. Minél tovább hallgattuk, annál jobban
hozzászokott a fülünk is a különös kiejtéshez. Egy beszélgetés után térképen
kellett a nyelvjárásokat elhelyeznünk. Egy társasjátékkal folytattuk. Ha tudtuk
a választ az élő bábuk eggyel előbbre léphettek. A kérdések természetesen a
külhoni magyarsággal kapcsolatosak voltak. Még jutalmat is kaptunk.
Tízóraizás
után felvonultunk a csarnokba, ahol az egész iskola elfér. A hétvégén elkészítettük
a kirándulásról a prezentációt. Ezt kellett most megmutatni az iskola
tanulóinak. Igyekeztünk kihangsúlyozni a sok élmény között, hogy az utazásunk
célja a külhoni magyarokkal való kapcsolattartás volt. Megmutattuk, milyen
magyar emlékeket fedeztünk fel Rijekában.
Meghívókat
is kiküldtünk erre az eseményre, hogy megköszönjük a munkájukat azoknak, akik
segítették az utazásunkat.
Írták: Dékány Anina és Barabás Fanni
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése